Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.01.2014 20:48 - Върху обратната страна на погледа
Автор: nadagr Категория: Изкуство   
Прочетен: 3345 Коментари: 4 Гласове:
19

Последна промяна: 03.02.2014 11:11



От дългото взиране
в сивото на сградите,
в сивото на облаците,
в сивото на дрехите
наоколо
затворя ли очи, върху
вътрешната страна на погледа ми
сградите,
облаците
и дрехите
стават разноцветни - от инфрачервения
до ултравиолетовия спектър.

Закономерност, наречена
контраст на възприятието.

Наричам го спасение
от сивото извън мен.

Макар че сивият цвят е любимият ми -
перлено-сивото
на дъжда през април,
на гълъбовото крило,
на зимното ми палто.

 
©    nada - Надежда Григорова 







Тагове:   надежда,   нада,   григорова,


Гласувай:
19



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lion1234 - Сивото е и...
28.01.2014 11:02
цветът на мозъка. Винаги съм се чудил защо такова ценно нещо е облечено в непретенциозно сивото при наличието на пъстрата гама от цветове. Може би скритостта му под черепа е причината за непретенциозния избор - за какво ти е да се наконтиш, след като няма да бъдеш на показ, а ще си бъдеш скрит? Или пък е даден превес на службата му, а не на неговия изглед. Странен цвят е сивото: обикновено навява скука, тривиалност, но пък в костюма напр. излъчва определен респект, някаква строгост, официалност. Сивото е и великолепен фон иначе: наскоро гледах един скрийнсейвър - ,,Облачен спедобед'', където зелените дървета изглеждаха прекрасно на фона на облачното небе.
Много ми допадна поетичната ти игра със сивото!
цитирай
2. nadagr - lion1234, Благодаря!
29.01.2014 21:01
lion1234 написа:
Сивото е и... цветът на мозъка. Винаги съм се чудил защо такова ценно нещо е облечено в непретенциозно сивото при наличието на пъстрата гама от цветове. Може би скритостта му под черепа е причината за непретенциозния избор - за какво ти е да се наконтиш, след като няма да бъдеш на показ, а ще си бъдеш скрит? Или пък е даден превес на службата му, а не на неговия изглед. Странен цвят е сивото: обикновено навява скука, тривиалност, но пък в костюма напр. излъчва определен респект, някаква строгост, официалност. Сивото е и великолепен фон иначе: наскоро гледах един скрийнсейвър - ,,Облачен спедобед'', където зелените дървета изглеждаха прекрасно на фона на облачното небе.
Много ми допадна поетичната ти игра със сивото!


Твоят коментар осмисля думите ми. Такова взаимо-действие е рядко.
И това ме води до елементарния извод, че не е необходимо хората да се познават, за да се разбират.
Те могат да се познаят и само по думите, по звуците, по междуметията. И само дори по цветовете.
Здраве и ведрина от мен!
Да, сивото прибира всичко.
цитирай
3. lion1234 - Радвам се,
05.02.2014 08:31
че ме подтикна към размисъл чрез чудесното си стихо. Удоволствие е за мен тъкмо един такъв смислен, интересен, приятен диалог, който ни обогатява и облагородява взаимно!
Усмихнат ден ти желая!
цитирай
4. nadagr - Добро утро, lion1234
05.02.2014 08:47
lion1234 написа:
Радвам се, че ме подтикна към размисъл чрез чудесното си стихо. Удоволствие е за мен тъкмо един такъв смислен, интересен, приятен диалог, който ни обогатява и облагородява взаимно!
Усмихнат ден ти желая!


Ведър е денят, започнал с усмивка.
Благодаря!


цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: nadagr
Категория: Изкуство
Прочетен: 1162282
Постинги: 276
Коментари: 1834
Гласове: 51610
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930